top of page
חיפוש

פיצויים על פציעה מבקבוק בירה



פיצוץ של בקבוק בירה או השתחררות של פקק, אשר גורמים לפציעה, בהחלט יכולים להיות ארוע שמצדיק תביעת פיצויים. אולם, הזכות לפיצוי במקרים כאלה איננה אוטומטית, וקיומה נקבע בהתאם לנסיבות של כל מקרה.


במקרה אחד, התפוצץ בקבוק בירה בידה של שושנה (שם בדוי) וגרם לה לחתך עמוק בכף היד. במהלך הדיון בבית המשפט הוגשה מטעמה של שושנה חוות דעת ולפיה היה קילוף בדופן הפנימית של הבקבוק שבגללו הבקבוק לא היה עמיד ללחץ, ועקב כך נגרם הפיצוץ. בית המשפט קבע כי מאחר ובמקרה זה הבקבוק לא הופל ולא קיבל מכה טרם ההתפוצצות, הנסיבות מצביעות על סבירות גבוהה יותר לפגם בבקבוק שגרם להתפוצצותו. כמו כן, בית המשפט לא השתכנע שהבקבוק עבר בדיקות תקינות תקופתיות כנדרש. עקב כך התקבלה התביעה ושושנה פוצתה בסכום של 38,000 ₪.


במקרה אחר, שמואל (שם בדוי) לא הצליח לפתוח בקבוק בירה. הוא ניסה עם היד, עם השיניים, עם מגבת ואפילו עם פלאייר, אך לשווא. בסופו של דבר החל להישמע רעש של שחרור גזים מהבקבוק, ובסופו עף הפקק, אשר לרוע המזל פגע בעינו של שמואל וגרם לו לפציעה. במקרה זה, קבע בית המשפט כי השימוש בפלאייר הפעיל כנראה לחץ מוגבר וקיצוני על הפקק, והביא לבסוף להעפת הפקק. מאחר והוצגו גם בפני בית המשפט חוות דעת ולפיהן הבקבוק עבר בדיקות בטיחות כנדרש, החליט בית המשפט כי הבקבוק יצא את המפעל במצב תקין, וכי הנתבע הוא אשר גרם במו ידיו לנזק לבקבוק ולהתעופפות הפקק. לפיכך נדחתה התביעה, ונקבע כי הנפגע כאן לא זכאי לפיצוי.


* האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי פרטני.

bottom of page