top of page
חיפוש

פיצויים על תאונה במהלך חופשה בארץ ובחו"ל



גם בימים אלה, בעיצומה של מגיפת הקורונה, רבים מאיתנו לא מוותרים על החופשה השנתית. כמעט כל החופשות של הישראלים כעת הינן בארץ, ודוקא מבחינת תביעות פיצויים על תאונות במהלך חופשה, קיים בכך יתרון ברור:


רונית (שם בדוי) נפשה במלון באילת. ביומה השני של החופשה הלכה רונית בקרבת הבריכה. רונית הרגישה שהרצפה היתה רטובה וחלקה, ולמרות שהשתדלה ללכת לאט, היא החליקה, ונחתה על הרצפה בעוצמה. בבדיקות שעברה בבית החולים, הסתבר כי נגרם לרונית שבר של צוואר הירך, והיא נאלצה לעבור ניתוח לקיבוע פנימי של השבר עם מתכות.


עקב פגיעתה רונית רתוקה למיטה, וצפויה להיעדר מעבודתה לתקופה של חצי שנה. מאחר והתאונה ארעה בארץ, הליכי התביעה של רונית פשוטים וקלים יותר לביצוע כי הם מתרחשים כולם בישראל, ובשפה העברית. לעומת זאת, אם לדוגמה, התאונה הייתה מתרחשת במלון ביוון, הדברים היו מורכבים הרבה יותר. רונית הייתה צריכה למצוא עורך דין יווני מומחה לנזקי גוף, שהיה תובע בשמה בבית משפט ביוון בהתאם לחוקים ביוון, היא הייתה צריכה לדאוג לתרגם את המסמכים הרפואיים הישראליים והקבלות על ההוצאות השונות לכל הפחות לאנגלית, אם לא ליוונית וכיו"ב. ניהול הליך שכזה עלול לדרוש גם טיסות והגעה פיזית ליוון.


אז אמנם, כיף לצאת לחופשה בחו"ל, אבל לפחות בהקשר של תאונה במהלך חופשה, אם קורית חס וחלילה, עדיף שתקרה כאן בארץ.

bottom of page