top of page
חיפוש

תאונת דרכים או תאונת עבודה?


"אם נפצעתי בתאונת דרכים בדרכי לעבודה - האם עדיף להתייחס לזה בתור בתאונת דרכים או תאונת עבודה?!"

עו"ד יעקב מושקט מתמחה בהגשת תביעות נזיקין, לרבות תביעות בגין תאונות עבודה, תאונות דרכים ותביעות בגין אובדן כושר עבודה. כמה דגשים לגבי השאלה שנשאלה.

תאונת דרכים או תאונת עבודה? לא פעם אני נתקל בשאלה של לקוחות שנפגעו בתאונת דרכים בדרך לעבודה – "האם לעשות מזה תאונת דרכים או תאונת עבודה?" התשובה היא שאין סתירה בין הדברים. תאונת דרכים יכולה להיות גם תאונת עבודה. כשתאונה קרתה לנו בדרך מהבית לעבודה או מהעבודה הביתה היא גם תאונת דרכים וגם תאונת עבודה, בין אם נרצה בכך ובין אם לא. שאלה נוספת שעולה פעמים רבות בהקשר זה הינה מה עדיף, שתאונת הדרכים תיחשב גם לתאונת עבודה או לא? התשובה בגדול היא שלכל תרחיש יש את היתרונות והחסרונות שלו, ומבחינה כספית התוצאה גם כך וגם כך, הרבה פעמים דומה. ממה להימנע? לא פעם אני נתקל בלקוחות שמנסים לשנות את עובדות המקרה שלהם כדי שהתאונה שלהם כן תיחשב לתאונת עבודה, וההיפך. עצתי הינה להשתדל להימנע מכך. פעמים רבות נסיונות אלה נחשפים לבסוף כאשר לפתע מתגלות סתירות בין מה שאמר הלקוח באמבולנס לבין מה שאמר בקבלתו למיון לבין מה שאמר לאחר מכן בקופת החולים, במשטרה, בעבודה, לשכנים,לחוקר הביטוח וכיו"ב. כל שקר שנחשף מחליש את התביעה, וכאמור בכלל לא ברור שיש בכך תועלת מעשית ו/או כספית. לסיכום, נפגעתם בתאונת דרכים בדרך מהבית לעבודה או בדרך ההפוכה? זו גם תאונת דרכים וגם תאונת עבודה, ואין סתירה בין הדברים.

תביעה בגין תאונות דרכים - טיפים שימושיים *האמור לעיל איננו מהווה תחליף ליעוץ משפטי מקצועי התואם נסיבותיו של מקרה ספציפי.

bottom of page